Delphi Study for developing the new generation of curricula of Higher Vocational Schools in Austria


Type Research Project

Funding Bodies
  • Austrian Ministry of Education, Science and Research

Duration Oct. 1, 2020 - Nov. 30, 2022

  • Institute for Business Education IN (Details)

Tags

Press 'enter' for creating the tag
 

Abstract (German)

In diesem Forschungsprojekt geht es um eine österreichweite Delphi-Befragung zur Identifikation und Spezifizierung von Handlungsfeldern und Konkretisierung gemeinsamer Zielsetzungen für die Weiterentwicklung der Lehrpläne des berufsbildenden höheren Schulwesens in Österreich. Die Studie soll zunächst eine empirische Basis für bildungspolitische Entscheidungsträger/innen bieten. Darüber hinaus stiften die Ergebnisse einen Beitrag zur Bildungs- und Berufsbildungsforschung in Österreich sowie für die Vertreter/innen des berufsbildenden Schulwesens (v.a. Lehrplankommissionen, Schulleiter/innen und Lehrpersonen) und sozialpartnerschaftliche Interessens-vertretungen. Schließlich haben die Ergebnisse wichtige Indikatorwirkung auf die tertiären Lehrerausbildner/innen (Universitäten und Pädagogische Hochschulen).


Abstract (English)

This research project is based on a Delphi study to identify and specify fields of action and common goals for the development of the curricula of higher vocational schools in Austria. The study is initially intended to provide an empirical basis for decision-makers in education policy. In addition, the results will enhance education and vocational training research in Austria as well as allow the representatives of the vocational school system (especially curriculum committees, school principals and teachers) and social partnership interest groups to understand the challenges that the educational sytem is facing. Finally, the results are also highly relevant to tertiary teacher trainers (universities and teacher training colleges).

Partners

  • Austrian Federal Ministry of Education, Science and Research - Austria

Publications