Shopping Smart 4.0
Type Research Project
- Lebensmittel-Cluster Business Upper Austria - OÖ Wirtschaftsagentur GmbH https://www.lebensmittel-cluster.at/
Duration Jan. 1, 2019 - June 30, 2021
- Institute for Marketing Management IN (Details)
Tags
Press 'enter' for creating the tag- Scharitzer, Dieter (Details)
Abstract (German)
Das Projekt untersucht die Auswirkungen des Einkaufs Smart 4.0 (digital unterstützte Einkaufsabläufe) in 3 Richtungen: zum Einen in Richtung „Lösung des Last Mile Problems“ in der Zustellung und zum Anderen den Einfluss auf den Verbleib älterer bzw. beeinträchtigter Personen in der eigenen Wohneinheit sowie die generelle Auswirkung auf individuelle Einkaufsfahrten (Reduktion des Individualverkehrs). Es soll evaluiert werden, was das neue System beinhalten soll bzw. welche Voraussetzungen erfüllt werden müssen, um zu einem umfassenden Einsatz zu kommen.
Abstract (English)
The project examines the effects of Smart 4.0 shopping (digitally supported shopping processes) in 3 directions: on the one hand in the direction of “solving the last mile problem” in delivery and on the other hand the influence on the whereabouts of elderly or impaired people in their own living unit and the general impact on individual shopping trips (reduction of individual traffic). The aim is to evaluate what the new system should contain and what requirements must be met in order to be able to use it in a comprehensive manner.
Partners
- WAG - Wohnungsanlagen GmbH - Austria https://wag.at/startseite/
- Willy Lehmann Markenagentur / Immobilien - Austria https://www.lehmann.co.at/kontakt/
Publications
Classification
- 5320 Marketing (Details)