PROUF-IT : Product and Utility Finder in Tourism
Type Research Project
Duration March 1, 2005 - Dec. 31, 2006
Tags
Press 'enter' for creating the tag- Pezenka, Ilona (Former researcher)
- Zins, Andreas (Former researcher) Project Head
Abstract (German)
<b>Grundsätzliches</b>
PROUF-IT® ist ein innovatives Marktforschungstool zur Abschätzung von Nutzenbeiträgen in touristischen und Freizeitangeboten aus der Sicht von Reise- und Freizeitkonsumenten. Es stellt nicht nur ein Komplementär-Instrument zu T-MONA dar; es integriert anspruchsvollste Methoden zur Bewertung von bestehenden und vor allem von neuen Produkten und Leistungsbündeln, und ist somit ein proaktives Marketingtool.
<b>Zielsetzung und Adressatenkreis</b>
für touristische Destinationen: zum Testen von Wettbewerbsvorteilen durch bestimmte Markenführungselemente
für Ausflugsziele bzw. Freizeiteinrichtungen: zum Abschätzen von Attraktivitätsbeiträgen verschiedener Produktbündelkombinationen
für touristische Leistungsträger: zur Beurteilung von Produktinnovationen
Abstract (English)
<b>Basics</b>
PROUF-IT® is an innovative market research tool for estimating the benefits attributed to tourism and leisure products b travel and leisure consumer. It is conceived as a complementary tool to the T-MONA instrument; moreover it integrates highly sophisticated methods for evaluating existing and new products and service bundles. Hence, PROUF-IT® acts as a pro-active marketing tool.
Aims and potential beneficiaries
tourism destinations: to test competitive advantages through particular brand elements
day trip destinations and leisure attractions: to estimate added values of various product bundels
any tourism suppliers: to evaluate success factors of innovations
Partners
- Dr. Wolfgang Sovis, CMC, Consulting - Austria