Classification: 5507: Motivational psychology
Publications
Journal article
2020 |
Vogel, Dominik, Willems, Jurgen. 2020. The Effects of Making Public Service Employees Aware of Their Prosocial and Societal Impact: A Microintervention. Journal of Public Administration Research and Theory. 30 (3), 485-503.
![]() |
(Details) | |
2016 | Valeau, Patrick, Willems, Jurgen, Parak, Hassen. 2016. The Effect of Attitudinal and Behavioral Commitment on the Internal Assessment of Organizational Effectiveness: A Multilevel Analysis. Voluntas: International Journal of Voluntary and Nonprofit Organizations. 27 (6), 2913-2936. | (Details) | |
Garaus, Christian and Furtmüller, Gerhard and Güttel, Wolfgang. 2016. The hidden power of small rewards: The effects of insufficient external rewards on autonomous motivation to learn. Academy of Management Learning & Education 15 (1): S. 45-59. | (Details) | ||
2011 | Garaus, Christian. 2011. I did it my way: Die Rolle der Selbstbestimmung in der Mitarbeiter/innen-Motivation. Austrian Management Review 1 99-109. | (Details) |
Contribution to conference proceedings
2006 | Zins, Andreas. 2006. Centrality of recreational activities: Hiking and biking illustrated. In Time shift, leisure and tourism. Impacts of time allocation on successful products and services, Hrsg. Weiermair, K., Pechlaner, H. Bieger, T., 203-220. Berlin: Erich Schmidt Verlag. | (Details) |
Paper presented at an academic conference or symposium
2016 | Rameder, Paul and Neumayr, Michaela and Meyer, Michael. 2016. Self-Selection or Socialization? The Impact of Community Service Learning on Students’ Self-Efficacy, Career Aspiration and Attribution for Poverty. ISTR 12th International Conference, Stockholm, Schweden, 28.06.-01.07. | (Details) | |
2012 | Garaus, Christian. 2012. Model of HRM-practices promoting ambidextrous learning: The mediating role of motivation. Annual Meeting of VHB Kommission Personal, Hamburg, Deutschland, 27.09.-28.09.. | (Details) | |
2005 | Zins, Andreas, Gnoth, Jürgen. 2005. Emotional Orientation and the International Tourist Role Scale: Cross-cultural stability? . 11th Cross Cultural Conference, Puerto Rico, Puerto Rico, 11.12-14.12. | (Details) |
Multimedia
2019 | Furtmüller, Gerhard. 2019. Die Bedeutung einer studentenzentrierten Lehre. YouTube. | (Details) | |
Furtmüller, Gerhard. 2019. Prüfungserfolg in Großlehrveranstaltungen: kleine Hebel – große Wirkung. YouTube. | (Details) |
Media report
2020 | Furtmüller, Gerhard. 2020. Abgelenkt? Erkläre deine Situation. | (Details) | |
Furtmüller, Gerhard. 2020. Bescheidenes 2020? Mache trotzdem einen Jahresrückblick. | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2020. Fehler anderer? Lerne daraus. | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2020. Fehlleistungen? Gerade sie machen dich stark. | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2020. Fehlschüsse? Mach einen Blick nach vorne. | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2020. Homeoffice? Strukturiere dich. | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2020. Joborientierung? Gehe Schritt für Schritt. | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2020. Jobsuche? Positioniere dich. | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2020. Jobverlust? Mache es wie Jogi Löw. | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2020. Komplexität? Mache es wie Hansi Flick. | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2020. Kontrollverlust? Führe Rituale ein. | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2020. Krise? Beschreibe deine Situation. | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2020. Krise? Fokussiere dich auf Chancen. | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2020. Krise? Nimm sie an. | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2020. Krise? Programmiere dein Mindset. | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2020. Krise? Übernimm Eigenverantwortung. | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2020. Krisenzeit? Schärfe dein Bewusstsein. | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2020. Motiviert? Fange an. | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2020. Noten? Durchbreche die Norm. | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2020. Noten? Gehe den Weg der Begabung. | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2020. Rückschläge? Ändere dein Mindset. | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2020. Sommer? Setze dein Puzzle zusammen. | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2020. Überflüssiges? Mache es wie Steve Jobs. | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2020. Unerfahren? Suche dir einen Mentor. | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2020. Unmotiviert? Mache es wie Giulia Enders. | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2020. Unwissend? Stelle Fragen. | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2020. Veränderungen? Sind erforderlich. | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2020. Vergesslich? Lerne vom Computer. | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2020. Verzwickte G'schicht? Frage deinen Mentor. | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2020. Zukunft? Entwickle Szenarien. | (Details) | ||
2019 | Furtmüller, Gerhard. 2019. Angst? Überwinde dich dennoch. | (Details) | |
Furtmüller, Gerhard. 2019. Ausgaben? Verschaffe Dir Überblick. | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2019. Beispiele für Stärken? Frage Deine Peer Group. | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2019. Defizite? Mache das Beste draus. | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2019. Erfolge! Meine Person als Basis meiner Ergebnisse. | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2019. Fehler? Lasse eine Weiterentwicklung zu. | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2019. Fehler? Mache denselben Fehler nur einmal. | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2019. Fehler? Sprich darüber und werde stark. | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2019. Geldengpass? Sei selbstbestimmt. | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2019. Handeln? Starte los. | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2019. Karriere? Tue Gutes und rede darüber. | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2019. Kompetenzen? In meinem Alter!? | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2019. One Direction. | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2019. Orientierungsschwierigkeiten? Wege entstehen beim Gehen. | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2019. Schwächen? Bleib authentisch. | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2019. Schwächen? Organisiere Dich. | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2019. Selbstkritisch? Ja, aber keine falsche Bescheidenheit! | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2019. Selbstsicher? Stärke Deine Stärken. | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2019. Selbstwert? Verankere Deine Erfolge. | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2019. Sozial kompetent? Lerne durch Interaktion mehr über Dein Gegenüber. | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2019. Stärken? Ja, aber ich weiß nicht welche! | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2019. Sympathisch? Lache über Deine Schwächen. | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2019. Talentfrei? Steh über den Dingen. | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2019. Unsicher? Baue Vertrauen auf. | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2019. Unsicher? Mach Dir die eigenen Stärken bewusst. | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2019. Unzufrieden? Rufe Deine Erfolge ab. | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2019. Was treibt Dich an? Erfahre durch Dein Hobby mehr über Dich. | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2019. Zurückhaltung? Eröffne Dir Chancen. | (Details) |
Magazine/newspaper article
2019 | Furtmüller, Gerhard. 2019. Wissenschaftliches Schreiben. Move! 21.10.19 | (Details) | |
2018 | Furtmüller, Gerhard. 2018. Wissenschaftliches Schreiben. Die Literaturverarbeitung beim wissenschaftlichen Schreiben. 14. Auflage. move! 01.10.18 | (Details) |
Unpublished lecture
2019 | Furtmüller, Gerhard. 2019. Motivationserhöhung durch Nudging. Sciene goes School, St. Pölten, 22.11.19 | (Details) | |
Furtmüller, Gerhard. 2019. Motivationserhöhung durch Nudging. Sciene goes School, Tulln, 21.11.19 | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2019. Motivationserhöhung durch Nudging. Sciene goes School, Baden, 22.10.19 | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2019. Prokrastination - Ich mag nicht lernen, aber ich liebe das Gefühl gelernt zu haben. WU - Tag der offenen Tür, WU, 08.03.19 | (Details) | ||
2018 | Furtmüller, Gerhard. 2018. Der Crowding-In-Effekt. . Senior Lecturer Meeting, Wohnprojekt Wien, 01.10.18 | (Details) | |
Furtmüller, Gerhard. 2018. Create your Big Picture - Fit für die Uni. wu@school, WU, 20.06.18 | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2018. Ich hasse das Schreiben - Ich liebe es geschrieben zu haben. wu@school, WU, 30.05.18 | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2018. Ich hasse das Schreiben - Ich liebe es geschrieben zu haben. wu@school, WU, 23.05.18 | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2018. Ich hasse das Schreiben - Ich liebe es geschrieben zu haben. wu@school, WU, 14.05.18 | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2018. Create your Big Picture. wu@school, WU, 21.04.18 | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2018. Create your Big Picture. wu@school, WU, 20.04.18 | (Details) | ||
Furtmüller, Gerhard. 2018. Ich hasse das Schreiben - Ich liebe es geschrieben zu haben. wu@school, WU, 09.04.18 | (Details) |
Projects
- 2017
- Incentives, Academic Assessment and Learn Motivation (2017-2018) (Details)
- Furtmüller, Gerhard (Details)